Tuesday, August 9, 2011

CONT CERITERA RAMADHAN

salam.
jumpa lagi.rajin nya saya di bulan Ramadhan ini.
cuci bersih my blog.ngee.
30hari puasa, agaknye 30 la entry saya kan.
hahaha.takpe la.saya suka nak kongsi cerita saya walhal saya tau, takde sape pun bace.
[rendah diri la pulok.. ;p]
ok.kita continue ceritera Ramadhan.

Ramadhan #5
tak semua tau, kami telah membuat 1 keje gila.LOL
kami balik kL.rindu keluarga di sana.so pada hari itu amatla tidak adil untuk kami.wahh.statement tak leh blahh..hahaha.kami sahur awal, then buka puasa lambat.haha.
never mind la.saje nak gurau.
ok.flight kami dari Labuan jam 10.40a.m.tiba di LCCT jam 1.05pm, dijemput oleh adik ipar saya.terus ke umah MIL.perjalanan amik masa lam 45minit cenggitu la.
setiba di umah, terus masuk dapur.al maklum la, MIL dah awal-awal gtau dia OFF untuk masuk dapur hari ni.so, bermula la ketuk-ketuk Ramadhan with Ibu Lin.
antara menu kami hari tu :-

1. Nasi Putih
2. Masak Tempoyak Pucuk Ubi by MIL
[by En.Google ;p]
orang N9 wajib pandai makan neh
3. Udang Buttermilk by SAYA
4. Lobster Stim by SAYA
5. Ikan Siakap Sira Lada by Ibu Lin
6. Ikan Siakap Masam Manis by Ibu Lin
7. Kerang Rebus by MIL
8. Air Sarsi Ais by BIL
9. Air Sirap Limau by BIL

[semua gambar tak sempat amik, kita tunggu Ibu Lin hapdet blog dia.dia banyak snap picture before break fast]

Ramadhan #6
untuk hari ke 6 puasa, the whole of Hj Hussin members buka puasa kat Hotel Equatorial Bangi.thanks to Ibu Lin sebab booking untuk kami semua.gambar-gambar time ni pun tak banyak ngan saya.kita wait Ibu Lin kasi.pastu kita hapdet entry lain.cuma nak cakap, best la buka puasa kat situ, berpuas hati dan rasa berbaloi la.

i love this picture most

melantak tak hengat

Ramadhan #7
uwaaa..hari ke 7 puasa, kami dah pun tiba di Labuan.macam sekejap je kan.huh.
takpe, janji dapat spent time ngan family.amat berharga.
untuk hari ke 7 puasa, saya tak maska pun.just panaskan sambal kerang petai made by my MIL.waallaaaahhhh..sedap.al maklumla, kat Labuan ni takde kerang-kerang neh.tapi seafood mewah la.pastu extra lauk just cari kat bazaar je.penat pun belum hilag lagi, camne ank masak.
[alasan je tu weih.. ;p]
[from En. Google also]

Ramadhan #8
hari ke 8 puasa, saya masak Gulai Udang Galah.sedap.[My Sayang] pun cakap sedap.
[perasan ;p]
ditokok tambah ngan telur dadar, sayur campur ngan sup tulang yang superb from kak Jess.walllaaahh.. ;p
my udang galah masak curry




korang perasaan tak, saya takde share resipi pun kan.hurm bukan apa.bukan 'kedek' tau, tapi semua resipi saya google je.bak kate orang, semua di hujung jari. ;p

1 comment:

  1. makan je kijean mu..haha,...30 hr pose..30 kilo berat mu nek..hahahaa

    ReplyDelete