Tuesday, August 2, 2011

1st RAMADHAN

salam.
jumpa di entry baru.
cerita 1Ramadhan kami di Labuan neh.jauh di perantauan.kali ke dua saya berpuasa di sini.
puasa tahun ni sangat berbeza dengan puasa tahun lepas.
tahun lepas puasa saya masih lagi seorang surirumah sepenuh masa.but now, saya dah bekerja.so title dah tertukar kepada isteri yang bekerjaya.waaahh..
[tak leh blaahhh ;p]


ok.sedia umum maklum kan.kami di Labuan neh, berbuka cepat 1 jam dari tanah besar semenanjung.so, we need to prepared the dishes as soon as possible.huh.cam rushing je ayat saya neh kan.memang rushing babe.sungguh berbeza.tapi tu bukan penghalang untuk saya membeli lauk pauk di bazar.sekali sekala takpe la kot.saya berpuas hati lagi kalo saya yang masak. ;p

ok.menu kami semalam untuk berbuka puasa :-
1) Nasi Putih + Kari Ayam
2) Ikan Goreng + Telur Asin + Ayam Goreng Rempah - request dari [My Sayang]
3) Kobis Goreng
4) Sambal Belacan
5) Air Buah Campur

sungguh kelam kabut menyedia kan lauk pauk neh.al maklum la.1st day puasa kan.huh.dengan balik jam 4.30pm lg.huh.lam kepala otak macam dah tak sempat je neh.ye la.mane nak pegi bazaar lagi kan.

ok.cerita di bazaar.kami gerak dari rumah jam 5.40pm untuk ke bazaar di Labuan Walk.memandangkan kediaman kami di tengah-tengah bandar, jadi takde masalah la nak pegi lambat pun.memang kami pun tak kan rempuh jem, sebab arah yang bertentangan.ok.sampai di bazaar 10minutes after.terus menuju ke semua gerai sebaris demi sebaris.huh.penat.sungguh panjang.tapi tak setanding di Terengganu dan kL. ;p

jalan punya jalan, intai punya intai setiap gerai, korang tahu ape kami dapat di bazaar..?
sungguh sadis.yang dapat hanya RM2 POPIA GORENG.huh.
lam kepala otak, ramai jugak penduduk Labuan ni kan.bekas-bekas air sume tinggal ais je.aduyai.so, ari ni kene tukar strategi, kene pegi bazaar dulu.then baru balik masak.kalo nak pegi awal, konpem-konpem kene marempit ngan [My Sayang].hahaha.tak pun nak pegi bazaar tempat lain la.sebab nak cari kuih muih.lauk pauk for sure saya yang masak.huh


p/s: to Achik, Ibu Lin and Kak, best kan kene wat main.haha.kita dah abes makan, dorang duk tungtang-tungtang lagi kat dapur.muahaha. ;p

2 comments: