Monday, August 15, 2011

15 Ramadhan

salam.
Alhamdulillah..masih lagi diberi peluang untuk meneruskan Ramadha kali ni.Insya Allah.
pejam celik, dah pun pertengahan Ramadhan.sekejapnya masa berlalu.
ok la.nak share ngan juadah-juadah berbuka puasa.hihi.
bagus tau senarnye update menu-menu neh.sebabnya, konpem-konpem menu tak same sepanjang 30 hari puasa ni kan.ok, moh kita share menu untuk Ramadhan yang seterusnya.

Ramadhan #9
menunya tomyam seafood.alaaa..tak snap pun pic.haha.
takpe.korang bayangkan je la kan.sume pun tau masak tomyam kan.very the simple.

Ramadhan #10
untuk hari ke 10 pulak, actually saya buntu dah nak masak ape.tak tau.macam dah bluurr je.
tapi kan, duk sonok chat ngan Ibu Lin, tetiba dia gtau nak buat nasi lemak.terus saya telan liur.haha.so menu kami sama la hari tu.nasi lemak come with fried chicken made by KFC..teeetttt..!
ni la rezeki kami untuk hari tu

Ramadhan #11
haaa..hari ke 11 puasa ni, biasa la.Khamis kan, [My Sayang] ade event dia sendiri.pasal keje.dorang ade buat hari anggota berbuka ngan YS Pengarah di setiap balai.so as usual, saya masak simple je la.buat mee goreng basah udang galah.asik-asik udang galah je.tinggi jugak koloestrol nanti.huhu.selain tu, ade side menu tau.hati melonjak-lonjak nak buat buat puding buih / puding berkuah tu.arwah mama saya pandai buat bagi makan kat anak-anak.so sekarang, saya pulak mencuba.tapi tangan saya 'dok mekung'.haha.orang terengganu kate.huh.jadi 2 layer la.huh.tapi sedap tau.dapat sambutan.waahh..perahsantan..!dalam duk menghuru hara kan dapur buat puding tu, tetiba datang anak dara angkat saya.hantar nasi beriani.Alhamdulillah, rezeki limpah-limpah hari tu.
comel je kan
skali dalam dia jd 2layer.kakaka.
takpe, usaha tangga kejayaan ;p

ini puding punya kuah kastard tu.sedapp...
[perahsantan lagi..!]
Ramadhan #12
hari ke 12 puasa pun same. [My Sayang] terlibat pulak ngan YS Pengarah untuk berbuka puasa bersama menteri.huh.very the busy laki saya.haha.tak silap Dato' Raja Nong Chik yang datang di Labuan.so, menu kami hanya kuetiaw goreng by mamak corner.ngeh3.2 in 1 kan.skali harung je ngan my lil son.dia pun suka ngan kuetiaw neh.the side menus is ayam goreng, masak kicap hati.

Ramadhan #13
jatuh pada hari sabtu, nawaitu berkobar-kobar nak buat nasi ayam for break fast.tapi dapat call from [My Sayang] gtau ade jemputan buka puasa di rumah salah sorang kontraktor.tak mengecewakan saya.sebab menunya same ngan menu saya.nasi ayam.haha.tuan rumah macam dapat bace je menu lam kepala otak saya.haha.variety of lauk pauk ade.nasi ayam is the main.ade masak lemak cili api ayam yang sangat sluuurrrpp by Onyang Erfan, kerabu pucuk paku, sate, udang goreng.wahh.sedap kan.

Ramadhan #14
happy holiday on sunday.mood awal-awal memang tak nak masak.nak makan mee kari udang galah.so korang nak tau ape kami buat pagi tu?baking-membaking laki bini neh.haha.[My Sayang] la beriya nak buat.i follow je.haha.sekali..?jadi si buruk rupa.haha.tp sedap jugak. ;)
so menu kami untuk berbuka puasa petang tu seperti di rancangkan, mee kari udang galah, nasi kerabu, nasi lemak ayam rempah for lil son, dan sedikit kuih muih.
sedang di bakar

jadi tak..?
hihihi.buruk rupa..!

malas dah nak tengok si buruk ni terus jadi lepes.masuk lam cup la.lawa sket.ngeh3.




_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?24b785f0b9386953e1432852985feba3

No comments:

Post a Comment