Saturday, October 15, 2011

Churros

salam.
entry rajin neh.mood rajin datang bertimpa-timpa.eh betul ke penggunaan bertimpa-timpa tu..?arrgghh.fedulikan.belasah je la.haha.
ok la.CHURROS..?
penah dengar tak.?alaa..senang cite name dia kuih belimbing yang slim versi Spain.waahh..kan main lagi.paham tak ngan name tu..?lau paham, cuba imagine kan jap.takpun, cuba google image je.konpem jumpa.lawa-lawa dari saya punya.;p
hurm.ok.mase dah abes nak imagine-imagine neh..
jum kita tengok gambar.resipi pun ade.tapi saya bagi link dia je la ok.
banyak dugaan buat ni tau.takpe.jum share gambar dulu.nanti kita story.
adunan Churros
lom di goreng lagi
sedang di goreng
wangi je bau
di makan besame gula ising

@

cicah/celup je ngan coklat Hersey's syrup tu
Nutella pun ok
sedap jugok

ok.nak kisah mase buat Churros ni.nampak cam mudah je tau.
tapi, kesabaran harus tinggi.al maklum 1st time wat ni.hurm
mula nye takde acuan, beli acuan.ingatkan dia punya adunan macam nk wat semperit la.tapi.terkejut bila sebalik nya.sedikit pekat and liat.huh.jadi hancusla saya punya acuan.nak tau acuan ape saya pakai..?
hahahaha.aduan untuk fresh cream.mane tak rabak bila kita masuk kan adunan doh dalam tu dan memerlukan tenaga yang kuat untuk press it out.huh.
tu la, konon nak save bugjet.sekali, hamik kau.!hahaha.
ok la.ni resipi Churros.thanks to hamba Allah ini.sudi share resipi untuk di kongsikan.sorry ye, saya amik resipi awak. ;p


ok next coming pun entry masak-masak jugak.tunggu la yer korang.lau mood saya rajin, hapdet la tu.lau tak, bulan depan je la.hihihi. ;p
ok.till then. ;)
babai

No comments:

Post a Comment