Wednesday, October 26, 2011

Cheese 'terkejut'

salam.morning.wishing Happy Diwali to all Hindu friends.
[eh ade kawan Hindu ke, ade kot. ;p]
ok la.hurm, nampak tak tajuk kek saya yang super duper special tu..?hihihi.lau nampak, bagus.normal.lau tak nampak, baik tengok elok-elok.hahaha.cuba cari kat kedai ade tak name kek macam tu.rase macam takde je kan.hihihi.so, buat la kek sendiri, nanti sesuka hati kita sendiri taruk name kek tu pun takde sape marah. *wink*

eh eh..dah mengarut meraban entah apa-apa pulak kan.ok la.meh nak cite.tau, takde sape nak baca.tapi suka hati saya la.blog saya kaaaaannn.. ;p
1st trial buat Cheesecake,mase duk belek resipi kat opis punya la excited gila nak buat.huh.berkobar-berkobar.haha.excited tu berlarutan sampai after opis hour.huh.
lam kepala otak, dah berbelah bagi.nak buat ke takmoh.karang kalo buat takut tak sempat nak bake kan.sebab jam 7.30pm nak pegi ikut My Sayang main bowling.

ok.jam 5.15pm.arrived at home sweet home.bagi susu kat lil Erfan.pastu duk belek-belek lagi resipi pada kertas.masih bercelaru.hahaha.ayat tak blaaahh.ok.decide.go on with my mission.terus g dapur, godek mane patut.tung tang tung tang.done.it's time to bake.hihi.dalam duk bake tu, datang la hamba Allah ni kan.ketuk pintu umah kami.Oh Tuhan, saya lupa.ada majlis 100hari untuk Arwah Abg Basri.[Al-Fatihah]..dalam kepala otak, camne neh.panik gila.!ok.belasah je la.name pun try & error.so, tinggal je kek dalam oven, pegi naik atas siapkan diri and lil Erfan too.

haaa..so korang nak tau kisah hati Cheese kek neh..?haha.
mase dah nak keluar umah tu.saya terus pegi switch off the suis oven tu.haha.takut jugak kan ade kes terbakar-terbakar.tapi dalam hati terdetik.kalo biar je kek tu masak ape salahnye.kan funtion oven macam rice cooker jugak.that means lau kita on je kannya takpe.sebab dah ade timer.tapi disebabkan perasaan was-was yang terlampau.terus saya buat keputusan untuk off kan je.hihi.sian kek tu.terkejut sbb tak sempat nak ber'sun-burn'.hahaha.aduyai kau noor afira, menggelabah macam puyuh.haha.so, after selesai sume majlis tu baru la continue bake the cake again.mangsa saya, opkos la My Sayang.haha.sebab saya dah ngantuk and penat.alang-alang dia nak buat keje kat bawah, tolong la tengok kan sekali saya punya kek. ;p
taaarrraaaaaaaaaaaaaaa...!
pagi tadi, bangun-bangun kek saya dah di 'touch-up' kan
huh.nak jugak My Sayang mencurahkan idea kreatif dia.hihihi
1/4 dah pun selamat di ngapkan oleh kami anak-beranak.haha
belasah je la.rase ade.cuma tak tebal.jd nampak macam tak cantik je
takpe.name pun try & error kan.nest time cuba lagi
ok la




till then ;)

p/s: resipi.as alway, saya bagi link je ek.korang leh terjah sdn bhd. ;p
pergi blog Anna.thanks ya Anna.share resipi. ;)


No comments:

Post a Comment